Marocko – Agadir

Vad sägs om det här vädret i början/mitten av mars

Sista natten med gänget i Agadir. Nu höjer vi temperaturen och hälsar vi nya spelsugna golfare välkomna.

Så var denna vecka slut och jag tänkte först lite på Pink som jag personligen gillar väldigt mycket och hennes låt What about us – men väl inne på musiktemat så passade det väl bättre med Ronan Keating och när han sjunger ”life is a roller coaster, you got to ride it” – så är det på riktigt, minns som igår när han sjöng den på Götaplatsen 2006. Önskar nu Bengt o Birgit och Roger och Ursula en fin hemresa och välkommen till de nya gästerna.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Tikida course hål 16 par 4 med utslag över vatten, det ser längre ut än det är

Vi hade lite sovmorgon idag på Royal Atlas i Agadir och det såg riktigt tråkigt ut på väg ut till klubben med småregn men som i ett trollslag så var regnet bortblåst.

Nu laddar vi för en trevlig kväll här på hotellet och för morgondagens sista runda för denna vecka. Sammanfattning följer.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Det blev 9 hål i regn igår tisdag

Vi får väl då erkänna att det faktiskt regnar i Agadir till alla marockaners stora lycka men till vårt förtret. Vad gör väl det några svenska vikingar.

Väl tillbaka till hotellet tog killarna en 2 timmar lång marockansk ångbehandling med arganoljemassage. Mycket skratt åt detta vid fördrinken och inga foton därifrån……

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Mycket kan hända efter att bollen lämnat peggen som alla vet

Vi peggar upp på en ny vecka på fina Golf du Soleil i Agadir.

Sammanfattningsvis: vädret är bra, lagom varmt, banan är bra, vi har kul ihop och vi spelar hyfsad golf, vad kan man mer begära.

Ewa – er Eastonvärd

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Regnet fullständigt vräkte ner när jag begav mej till Souk:en. Blev direkt inbjuden på te som smakade bra.

Söndag vilodag eller inte vilodag, det är frågan här i Agadir? Ingen idé att slösa bort en underbart solig söndag utan någon aktivitet. Först dock lite från gårdagen.

Ny dag och nya möjligheter och Tazegzout golf stod på agendan för halva gänget.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Först ut är gårdagens vinnare av veckans spelare Roger. Här med sina lagkamrater Birgit och Lennart.

Agadir vaknar upp på sin bästa sida och vi får en solig sista dag på banan för denna veckas gäster.

Värden hade skött sitt uppdrag att dansa regndans varje kväll för att hålla molnen borta och idag bjöds vi på en fin dag på banan, nästan ingen vind heller och ca 20 grader.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Hann ju knappt ut ur Agadir innan vi hittade en herde med hans getter som klättrar i Argan spinosaträdet (goat tree), så där stannade vi och hälsade på

Ledig dag och man kan väl tycka att det är långt att åka dryga 3 timmar till Marrakech från Agadir men det kan jag försäkra er om att det var inga problem…

… (eller jaja, lite problem med sandstorm och omkullfallna bilar och störtskurar och kastvindar).

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Denna stora modeskapare lämnade oss för 10 år sedan men hans trädgård lever kvar. Det finns ett förutom vackra växter och byggnader även ett litet museum och en minnesplats.

Då lämnade vi Agadir för en heldagstur till Marrakesh. Detta tillsammans med Mona blev lite som livet före och efter Yves Saint Laurent-trädgåren.

Måste bara göra ett inlägg som är bara härifrån och visa hur vackert det var här.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Golf stod på schemat, solen strålade från klarblå himmel och vi var redo att ”köra”

En helt vanlig tisdag i Agadir.

Imorgon dags för utflykt för några till härliga Marrakesh, andra får vilodag från oss som ska dit.

Hälsningar från Ewa – er Eastonvärd

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Agadir city tour står på schemat och såklart ska vi börja på Kasbah. Vädret är 25 grader varmt och lite molnigt.

Ny vecka och nya glada golfare på vift i soliga och varma Agadir.

Några laddade upp med golf på fina L’Ocean idag, andra lade en stund på driving rangen men sammantaget hade vi en som alltid underbar dag.

Imorgon golfar vi – det är ju därför vi är här.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Men man kan nästan tro det på 19e hålet.

Det är inte OS i Agadir men nära på.

Då var en vecka till ända, tänk vad det går fort. Lite siffror från veckan – 40 är högsta poäng, 2 är minst antal slag på ett hål, 10 är mest antal slag på ett hål. Vi har spelat 432 hål och därmed gått ca 300.000 steg. Vi har slagit ca 1000 puttar varav 200 varit koppsnurrar eller gått obegripligt förbi hål. Vi har slagit 500 bunkerslag och vi har slagit bort 2 bollar ?!?!?!? (skojade).

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Veckans startfält i Easton Classic var litet men resultatet var fantastiskt. Överst: Raila, Rune och Kerstin. Mitten: Louise, Lars och Siw. Nederst: Ulrika, Leif och Mia

Det är nu slut på veckans ”medaljstrider” här på Golf de Soleil i soliga Agadir. Tjejerna har  varit fler men herrarna har dominerat i tävlingarna.

Tack för en härlig vecka / härliga veckor – vi ses igen

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Bougainvilleavägg i tre färger vid sidan av hotellet.

Vill bara visa hur fina växter det är på hotellet och runt golfbanan här i Agadir. Man är väldigt mån om att trimma, vattna och sköta trots lite tuffa väderförhållanden ibland.

Här kommer en kavalkad från Royal Atlas Hotel och Golf du Soleil.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Det är många förberedelser inför ronden. Här synkroniseras och Rune och Leif ställer in klockorna på rätt bana.

Ja men då har tävlingsveckan tagit fart här i Agadir. Igår bästboll och idag på Tikida på Golf de Soleil första ronden av veckans spelare.

Fina resultat idag, en sänkning och många under 80 slag på fina Tikida. Nu blir det vilodag innan andra deltävlingen och veckans spelare kan koras.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Jörgen och Eva fick en heldag tillsammans och passade på att ta ett dopp i den uppvärmda utepoolen.

Söndag och vilodag med vackert väder i Agadir, högtryck med poolhäng och lite bad innan morgondagens golf passar bra nu när temperaturen äntligen höjts.

Nu laddar vi för golf imorgon förmiddag, alla är laddade och redo.

-> Läs hela inlägget

Marocko – Agadir

Ett gäng åkte till Marrakesh, en heldagsutflykt med extra allt. Några stannade hemma och tog en promenad i hamnen, var på Agadirs egen marknad eller bara slappade vid poolen.

Då var vi halvvägs in i veckan här i Agadir. ”Ledig dag” stod på schemat, men att vara på golfsemester är inget latmansgöra som vi alla vet.

Kan tyvärr inte ge er alla underbara bilder här utan bara ett axplock av våra upplevelser.

-> Läs hela inlägget